Alla inlägg den 25 december 2015

Av Anders Björk - 25 december 2015 09:45

Så här i vintertider kan man ju börja längta efter sol och värme. Den närmaste platsen att få sol och hyfsad värme under vintern är ju Spanien. Framförallt södra Spanien. Och i ärlighetens namn behöver man ju inte resa så långt bort, om nu inte 30 graders värme är ett måste. För om man flyger till Malaga i södra Spanien har man på bara några timmar bytt svensk vinter mot spansk vinter. Och det i sig är ingen dålig uppgradering. Klimatet i Malaga gör att det sällan blir kallare än 17-18 grader. Det motsvarar en bra svensk vår. Och har man tur kan temperaturen klättra över 20 graders strecket mitt i vintern. Och när solen tittar fram, vilket den gör OFTA, så blir det förstås betydligt varmare än så om man sitter i solen.


Det är billigt att flyga till Malaga, och staden i sig är riktigt trevlig. Tröttnar man på Malaga finns det dessutom en rad städer längs sydkusten som man når på 1-2 timmar med bil. Det finns med andra ord mycket att utforska. Nästa år ska jag nog byta ut den svenska #vintern mot #Spanien och #Malaga :-)


Jag ser framför mig hur jag spenderar morgonen med att äta frukost på uteservering på ett mysigt café, samtidigt som jag läser en bra bok. Låter fint va? God jul!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards