Alla inlägg den 3 januari 2016

Av Anders Björk - 3 januari 2016 10:45

Jag har många gånger kommit på mig själv att drömma om att bo någonstans där solen skiner varje dag. En plats där det är sommar större delen av året. I mina drömmars värld gör det att tillvaron blir trevligare och att man blir gladare och piggare.

Vissa sommrar här i Sverige kan ju bjuda på solsken i flera veckor i rad. När det då sedan kommer regn infinner sig ett märkligt lugn hos mig. Ah, vad skönt, nu kan jag bara gå hemma och skrota. Jag tror inte bara det är det faktum att vädret ändras som bidrar till den här känslan. Jag tror att regn i sig har en lugnande effekt på oss. Speciellt om man själv är inomhus. Man lyssnar på regnet utanför samtidigt som man kurar upp med en kopp te och en bok i soffan.

Om jag skulle bo i ett land med ständigt solsken hade jag nog blivit lite knäpp till slut. Däremot skulle jag väldigt gärna bo i ett land med lite bättre klimat än Sverige. Ett land där sommaren är garanterat solig. Sen får det gärna bli höst och vinter.

Ovido - Quiz & Flashcards