Alla inlägg den 29 december 2015

Av Anders Björk - 29 december 2015 10:44

Jag har länge spanat på Zakynthos och funderat på att åka dit. Jag har ju redan besökt de andra Joniska öarna och verkligen gillat deras natur, stränder och byar. Så varför då inte åka till Zakynthos? Länge har jag nog tänkt att det är en allt för utpräglad turistö för min smak. Orter som Laganas där det mesta går ut på att festa är inte riktigt min kopp te. Men när jag har börjat titta närmare på ön inser jag att det finns mycket potential i Zakynthos. Vill man till exempel ha en avkopplande strandsemester på vackra stränder, men samtidigt ha nära till tavernor och lite lagom liv och rörelse. Då verkar Vasilikoshalvön på Zakynthos vara ett utmärkt ställe att bo på. Stränderna är långgrunda också vilket ju är bra om man reser med barn. Sen finns ju Zakynthos stad, som förvisso är rätt ocharmig rent arkitektoniskt, men staden erbjuder ändå ett hyfsat utbud av affärer och restauranger, bara 20 minuter från ovan nämnda halvö.


#zakynthos #grekland #semester

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards